Disclaimer : These products is not intended to cure, diagnose or treat a disease

Saturday, March 10, 2018

YOUTH SKINCARE BY SHAKLEE


Finally I got it! Alhamdulillah yaaay! It was like a dream come true!
Akhirnya ku dapat pun memiliki THE YOUTH SKINCARE SHAKLEE!
Which is YOUTH SKINCARE SHAKLEE is the new skincare BREAKTHROUGH!


So happy sangat sangat happy tau!


Pada mulanya asma bercadang untuk beli YOUTH ni masa launching March, so that asma boleh lah ada masa untuk kumpul duit lagi and all, but then bila asma attend BLNC 2018 (Business Leader National Conference 2018) pada 3 Feb 2018, and dapat dengar Conference tentang YOUTH which is presented by Virginie Descamps – As Shaklee Beauty Retailer and Scientist YOUTH sendiri iaitu Chris Kyrou – Vice President of Research & Development tentang bertapa HEBATNYA YOUTH SKINCARE nih, terus asma pergi purchase 2 SET YOUTH SKINCARE on that day!




Haaa nampak tu aiolss beli DUA SET!


Mana taknya, skincare YOUTH ni bukan skincare biasa-biasa!
Bukan skincare Local timbang-kilo!
Bukan skincare yang berbahaya!
Sebab SHAKLEE, selalu mengutamakan KESELAMATAN dan KETULENAN.



KENAPA ASMA PILIH YOUTH?

YOUTH skincare adalah a BREAKTROUGH of new amazing skincare which setakat ni, kalau nak bandingkan YOUTH dengan other International Brands, YOUTH adalah skincare yang sangat-sangat amatlah hebat!


YOUTH mengambil masa 8 TAHUN UNTUK DIHASILKAN which pada tempoh tersebut ratusan ribu kali ujian dijalankan dan clinical tests dijalankan untuk menghasilkan PRODUK SEHEBAT YOUTH!


A new skincare BREAKTHTOUGH with 100% of Botanical Effects.

100% NATURAL
100% VEGAN – berasaskan tumbuhan
100% CRUELTY FREE
100% ORGANIC





APA ITU YOUTH SKINCARE?

Rangkaian penjagaan kulit YOUTH direka khas untuk memastikan Dunia memandang ada semuda anda melihat diri anda sendiri.

Untuk kekal cantik dan sihat sama seperti yang anda rasa ketika muda, mulakan dari sekarang. Pada masa hadapan, anda tentu akan menghargainya.

YOUTH SKINCARE is a NEW BREAKTHROUGH in skincare, dimana YOUTH mempercayai bahawa kulit yang lebih muda, lebih cantik.

Cuba korang tengok balik masa korang kecik-kecik baby and kanak-kanak dulu. Skin cantik as it is kan? Tak ada masalah pun, sebab pada masatu “Usia Kulit” kita memang sangat-sangat muda.
Tapi, usia kulit boleh berubah seiring dengan peningkatan usia, dan jugak pencemaran. Which pencemaran ni datang dari banyak factor iaitu matahari, pencemaran udara, radiasi, radikal bebas, pemakanan and banyak lagi!

That’s why even kanak-kanak berusia 12 tahun pun dah boleh hadapi masalah kulit, semua berpunca daripada kerosakan kulit akibat pencemaran, yang menyebabkan kulit kebanyakkan orang akan terlihat LEBIH TUA daripada usia sebenar mereka.




Masani hari KETIGA dapat YOUTH memang excited bawak bag ni pi mana-mana!





THE YOUTH COMPLEX

Bagaimana YOUTH Complex membuktikan bahawa kulit kita menjadi lebih muda dengan rangkaian Skincare youth?

YOUTH dibagunkan oleh PAKAR-PAKAR KULIT BERTARAF ANTARABANGSA, dimana Indeks Usia Kulit memberikan cara berasaskan fakta dan klinikal untuk membuktikan kesan YOUTH terhadap penampilan usia kulit.

KEPUTUSANNYA ADALAH LUAR BIASA.

100% Para wanita yang menggunakan YOUTH mempunyai kulit yang kelihatan LEBIH MUDA, dengan penambah baikan hanya dalam 7 HARI!

Dan, dengan penggunaan yang berterusan, 2/3 telah mebgibah usia kulit mereka kepada sedekad yang LEBIH MUDA!






YOUTH DENGAN KEPUTUSAN KLINIKAL TANPA KOMPROMI!



YOUTH dicipta dengan cara yang Harmoni dengan Alam semulajadi, which asma said before it is 100% NATURAL. Dimana YOUTH hanya menggunakan bahan semulajadi didalamnya. Walaupun begitu, YOUTH dibuktikan memberikan penggunanya Keputusan Klinikal Tanpa Kompromi.


YOUTH juga dibuktikan bahawa kita tak perlu nak korbankan KESELAMATAN DAN KETULENAN untuk dapatkan kesan dan keberkesanan.

Which most of products skincare di luar sana, rata-rata sangat-sangat berbahaya kepada kulit, malah kepada alam semulajadi. Most of skincare yang asma pernah jumpa ada kandungan berbahaya dan membahayakan kesihatan manusia serta membahayakan bumi. Mengandungi bahan kimia berbahaya seperti Merkuri, Hydroquinone, dll…..

Namun, dengan YOUTH, kesemua products YOUTH direka dan dihasilkan TANPA BAHAN KIMIA BERBAHAYA dan tiada bahan-bahan yang mungkin dipersoalkan seperti other products yang memberikan impak kepada Planet kita.

100% SAFE.

SHAKLEE telah menguji lebih daripada 350 bahan pencemar, racun perosak, dan bendasing pada setiap bahan botanikaL baru, sebanyak 3 KALI GANDA berbanding yang diperlukan. Malah, SHAKLEE juga telah menjalankan lebih daripada 100,000 Ujian kualiti setiap tahun untuk memastikan produk SHAKLEE selamat.

SHAKLEE sentiasa mementingkan dan mengutamakan Bumi – dimana SHAKLEE adalah syarikat PERTAMA dalam dunia yang telah Berjaya menyeimbangi pelepasan karbon supaya tiada jejak karbon yang tertinggal pada planet kita.



Disini asma kongsikan SENARAI 1.500 BAHAN YANG SHAKLEE TIDAK GUNAKAN DALAM FORMULASI –dimana ianya adalah terlalu banyak dan terlalu panjang, maka ini kami senaraikan SEBAHAGIAN daripadanya :








KUASA BOTANIKAL YANG DIGUNAKAN DALAM YOUTH SKINCARE antaranya :



MUSCADINE GRAPE – Polifenol Muscadine Grape yang dalam proses patent melindungi dan memperbaiki DNA SEL dalam masa sama menghalang kerosakan Kolagen dan Elastin.



Muscadine Grape mengandungi 10 kali ganda antioksidan daripada anggur biasa and harga dia 1 biji ni RM100++ tau!


LOTUS JAPONICUS – YOUTH Complex yang dalam proses paten, digabungkan dengan Lotus Japonicus, mengaktifkan Protein Youth yang penting untuk penjanaan semula sel bagi menghasilkan lebih kolagen, elastin dan fibrilin.

APPLE STEM CELL EXTRACT – Kajian menunjukkan bahawa Apple Stem Cell Extract mengaktifkan dan mempercepatkan pembaharuan Sel Kulit untuk kulit kelihatan lebih muda. Ia juga mengekalkan serta memperbaiki tisu kulit supaya kulit kelihatan lebih berseri lembut lebih lama.

SCHISANDRA CHINESIS FRUIT EXTRACT – Secara tradisionalnya, Herba ini digunakan di China, Jepun, Korea untuk melegakan dan menenangkan keradangan dan kegatalan kulit. Sesuai untuk semua jenis kulit, ianya menyokong struktur kulit muda dengan menyuburkan kulit dengan vitamin semulajadi dan antioksidan.

VITAL REPAIR+ COMPLEX – Ianya mengandungi PELBAGAI PATEN memberikan nutrient ANTI-OKSIDA dan vitamin-vitamin penting untuk menghalang radikal bebas yang merosakkan kulit dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.


Dari Kiri : Muscadine Grape, Lotus Japonicus, Apple Stem Cell, Schisandra Chinesis, Vital Repair Complex


Asma boleh katakan yang YOUTH SKINCARE ni memang sumpah best giler!
And sangat-sangat berkesan especially untuk skin bermasalah!

InshaaAllah dalam next post asma akan share my REVIEW and MORE INFO berkenaan YOUTH tercinta nih. Stay tuned tau!

Sekali pakai, pasti jatuh cinta bertubi-tubi dengan YOUTH nih!


For more info berkenaan YOUTH boleh juga follow Instagram YOUTH SKINCARE asma iaitu @asmaswan.skincare ya!







 
Copyright 2017 @ Asma Shaheed | All Right Reserved
Design with ♥ by Shahada Fauzi | Powered By Blogger.com